יום ה', י’ בסיון תשע”ח
דף הבית דבר ההנהלה מערכת שעות טפסים ומנשרים ועד הורים חדר מורים יצירת קשר
התוכנית "מדעי המחשב, אקדמיה ותעשייה" מתקיימת במכון דוידסון לחינוך מדעי 14 שנים. התוכנית שואפת להפגיש את תלמידי מדעי המחשב (כיתות י"א-י"ב) עם פעילות מחקר ופיתוח עדכנית שנעשית באקדמיה ובתעשייה בתחום מדעי המחשב, הנדסת תוכנה והנדסת מחשבים. מטרת התכנית היא לטפח את דור העתיד שישתלב באקדמיה ובחוד החנית של ההייטק והיזמות הישראלי כמו גם לעודד בנות המשתתפות בה לבחור במקצועות אלו בבגרותן. עדות לכך היא שילוב של בוגרים רבים מקרב משתתפי התוכנית ביחידות טכנולוגיות מובחרות בצה"ל.

מדעי המחשב אקדמיה ותעשייה התוכנית "מדעי המחשב, אקדמיה ותעשייה" מתקיימת במכון דוידסון לחינוך מדעי 14 שנים. התוכנית שואפת להפגיש את תלמידי מדעי המחשב (כיתות י"א-י"ב) עם פעילות מחקר ופיתוח עדכנית שנעשית באקדמיה ובתעשייה בתחום מדעי המחשב, הנדסת תוכנה והנדסת מחשבים. מטרת התכנית היא לטפח את דור העתיד שישתלב באקדמיה ובחוד החנית של ההייטק והיזמות הישראלי כמו גם לעודד בנות המשתתפות בה לבחור במקצועות אלו בבגרותן. עדות לכך היא שילוב של בוגרים רבים מקרב משתתפי התוכנית ביחידות טכנולוגיות מובחרות בצה"ל. רציונל: לימוד מדעי המחשב בתיכון (בהיקף של 5 יחידות לימוד) נועד להקנות לתלמידים ידע בסיסי בתחום ולפתוח בפניהם אשנב לנושאים מתקדמים במדעי המחשב. אחת המטרות המרכזיות של התוכנית היא לחשוף בפני התלמידים הלומדים מחשבים בתיכון את הזיקה שבין התיאוריה ליישום ולהדגיש את חשיבותה של התשתית המדעית בבסיס ההתפתחות הטכנולוגית. מבנה התוכנית: התוכנית מחולקת לשני שלבים ונפרשת על פני שתי שנות לימוד, מחודש נובמבר בכיתה י"א ועד לאפריל בכיתה י"ב. שלב א' (כיתה י"א): מתוך מגמה לפתוח בפני התלמידים אשנב לאקדמיה ולתעשייה, נערכים עבורם פעם בחודש בשעות אחר הצהריים מפגשי העשרה שכוללים הרצאות בפי מומחים בתחומם, הפעלות וחשיפה לשיטות מתקדמות, לכלי פיתוח חדשניים ולטכנולוגיות מתקדמות. במפגשים משתתפים גם מורי התלמידים, שיוצרים בדרך זו בסיס עניין משותף עם תלמידיהם, שאותו יוכלו לאחר מכן להרחיב במסגרת בית הספר. ההרצאות עוסקות במגוון תחומים מהתורכי המכאני עד הסינגולריות, מכונות אינטליגנטיות ועתיד האנושות, הצפנה ואבטחה, סייבר, טכניקות למניעת גניבת מידע באינטרנט? אינטרנט של הדברים, IBM – Trends in Modern Application Development, IBM - Affective computer, Intel- From Vision To Reality, ועוד. שלב ב' (כיתה י"ב): בשלב זה ניתנת לתלמידים מצטיינים ההזדמנות לבצע פרויקט תוכנה (עבודת גמר בהיקף של 5 יחידות לימוד) בליווי ובהנחיה של אנשי אקדמיה ותעשייה, במסגרת המשקפת את "העולם המדעי-טכנולוגי האמיתי". תהליך פיתוח הפרויקט במלואו נעשה תוך מעורבות פעילה ותמיכה שוטפת מצד מורי בית הספר וצוות התוכנית. תחומי הפרויקטים הם מגוונים: למידת מכונה, הצפנה, בינה מלאכותית, תכנות אפליקציות, רובוטיקה, סייבר, בית חכם, אינטרנט של הדברים, ראיה ממוחשבת, גרפיקה ממוחשבת ועוד. המפגש עם מדענים המגיעים מחזית המדע ועם מומחים מהתעשייה עתירת הידע והטכנולוגיה מעניק לתלמידים מוטיבציה ללמוד את התחום לעומק, לתרום לגאוות היחידה שלהם ולהשפיע על עתידם בתחום המדעי-טכנולוגי. השילוב של לימוד מדעי המחשב על פי תוכנית הלימודים הבית-ספרית בצד תוכנית ההעשרה, מפתח אצל התלמידים סקרנות ועניין בתקווה שיהווה את הצעד הראשון לקראת השתלבות עתידית של הבוגרים בתחום מדעי המחשב והנדסת התוכנה. התוכנית מזכה את התלמידים ב- 5 יח"ל בעבודת גמר בתכנון ובתכנות מערכות מידע (סמל שאלון:883589) התוכנית מיועדת לתלמידי מדעי המחשב במסלול העיוני. התלמידים מגיעים למכון עם מורה המקצוע שמלווה את הפעילויות. מנהלת התכנית: ד"ר אורני מרבאום סלנט orni.meerbaum-salant@weizmann.ac.il 08-9378335 050-5109731 דף מידע-מדעי המחשב אקדמיה ותעשיה.docx מדעי כדור הארץ - מצגת לתלמידים.pdf